Adresaţi-vă medicului dumneavoastră

Adresaţi-vă medicului dumneavoastră

Discutați cu medicul dumneavoastră

Dacă v-aţi simţit extenuat/ă în ultima vreme sau prezentaţi orice alt semn al deficitului de fier cum ar fi paloarea, ameţeala sau palpitaţiile, ar fi bine să vorbiţi cu medicul dumnevoastră. S-ar putea să aveţi carență de fier, dar simptomele dumneavoastră ar putea fi cauzate şi de alte afecţiuni. Pentru a profita la maxim de pe urma vizitei la doctor, ar fi util să vă gândiţi la informaţiile ce i-ar putea fi utile doctorului pentru a afla cauza simptomelor dumneavoastră. Această secţiune punctează aspectele pe care aţi putea să i le menţionaţi medicului dumneavoastră.

Testarea pentru deficit de fier

Dacă sunteţi preocupat/ă de fatigabilitate (oboseală cronică) sau de alte simptome, e important să ştiţi cu certitudine dacă la bază se află carența de fier. Pe lângă discutarea simptomelor şi istoricul bolii, doctorul s-ar putea să vrea să vă preleveze o probă de sânge. Proba de sânge poate servi mai multor analize. Acestea includ tabloul sanguin complet pentru identificarea anemiei şi carenței de fier în funcţie de vârsta şi sexul dumneavoastră. Daţi click aici pentru a afla mai multe despre analizele ce ar putea fi efectuate şi ce semnificaţie au rezultatele lor.

Cum se tratează carența de fier?

Nu trebuie să acceptaţi oboseala şi/sau alte simptome, adaptându-vă viaţa la ele; carența de fier poate fi tratată. Odată ce medicul a recomandat testele de sânge şi are certitudine în privinţa deficitului de fier în cazul dumneavoastră, el vă va recomanda cea mai bună opţiune terapeutică. Tratamentele pot include creşterea aportului de fier prin alimentaţia bogată în fier sau suplimentarea cu fier sub formă de comprimate cu fier, ori fier intravenos. Timpul ce trece până vă veţi simţi mai bine variază în funcţie de tratamentul primit. Cel mai bine e să aflaţi de la medicul dumneavoastră când anume puteţi să vă aşteptaţi la o ameliorare.

Alegeţi-vă alimentele cu atenție

Dacă vă simţiţi extrem de obosit/ă sau prezentaţi oricare din simptomele carenței de fier, este important să vă întrebaţi dacă alimentaţia dumneavoastră conţine suficient fier. Consumul sporit al unor alimente bogate în fier este o cale simplă de a creşte fierul din organism şi de a reduce oboseala. În mod normal, tot fierul necesar organismului dumneavoastră poate fi procurat dintr-o dietă echilibrată, însă uneori nu consumăm suficiente alimente bogate în fier, chiar dacă în rest ne alimentăm sănătos. Acest lucru este valabil îndeosebi pentru vegetarieni şi vegani, care au un risc crescut de carență de fier, dar şi în cazul unor situații speciale, de pildă în timpul sarcinii. În această secţiune găsiţi o listă a alimentelor bogate în fier, precum şi o listă a alimentelor de evitat dacă doriţi să vă creşteţi aportul de fier.